Regulamin (obowiązuje dla zamówień złożonych do dnia 24.12.2014 r.)
Niniejszy Regulamin stanowi podstawę prawną określającą zasady korzystania z apteki internetowej „Apteka jak marzenie” (zwanej dalej Apteką). Składając zamówienie poprzez odpowiedni formularz zawarty na witrynie internetowej Apteki, Klient akceptuje postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w dniu podjęcia działania.
§ 1 Informacje ogólne.
- Apteka internetowa „Apteka jak marzenie” z siedzibą w Łodzi przy ul. H. Radlińskiej 2 jest prowadzona w ramach Spółki Jakub Wąsikowski Sp.J. (zwanej dalej Spółką) z siedzibą w Łodzi przy ul. H. Radlińskiej 2, wpisaną do rejerstru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego w Łodzi pod numerem KRS 0000268674, na podstawie koncesji nr FL-VII-4010-610/A/06/07 wydanej przez Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego w Łodzi.
- Spółka jest odpowiedzialna za prowadzenie apteki internetowej „Apteka jak marzenie” oraz realizację złożonych w niej zamówień.
- Spółka, pod adresem www.aptekajakmarzenie.pl prowadzi sprzedaż internetową produktów dopuszczonych do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, posiadających zezwolenia zgodnie z obowiązującymi przepisami i nabytych od uprawnionych podmiotów. Produkty oferowane przez Aptekę są oryginalne i mają oryginalne opakowania jednostkowe. Zgodnie z przepisami prawa polskiego, przez witrynę www.aptekajakmarzenie.pl Apteka prowadzi sprzedaż wyłącznie produktów dostępnych bez recepty.
- Spółka zastrzega sobie prawo zmiany oferty zamieszczonej w Aptece w dowolnym czasie i bez wcześniejszego uprzedzenia.
- Transakcje zawierane za pośrednictwem witryny „Apteka jak marzenie” są umowami sprzedaży. Potwierdzeniem ich zawarcia jest dostarczany z towarem paragon fiskalny lub faktura VAT (na życzenie Klienta).
- Administratorem danych osobowych Klientów Apteki jest Spółka Jakub Wąsikowski Sp.j. z siedzibą w Łodzi przy ul. Radlińskiej 2. Zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 2002 Nr 101, poz. 926 z póżn. zmianami), dane uzyskane w trakcie działalności Apteki są poufne i nie będą udostępniane osobom trzecim ani innym podmiotom. Zgodnie z w/wym. ustawą Klient ma prawo do wglądu w swoje dane, ich poprawiania oraz do żądania usunięcia ich z bazy Apteki. Podanie danych osobowych jest dobrowolne w rozumieniu w/wym ustawy, jest ono jednak niezbędne dla realizacji zamówienia.
- W celu złożenia zamówienia w Aptece, Klient jest zobowiązany poprawnie wypełnić elektroniczny formularz zamówienia (zwany dalej formularzem) z podaniem adresu e-mail, zamieszczony na stronie internetowej www.aptekajakmarzenie.pl. Zatwierdzenie wypełnionego formularza oznacza, że Klient akceptuje postanowienia niniejszego regulaminu.
- Po złożeniu zamówienia określonego w §2 pkt.1 Klient otrzymuje na adres e-mail podany podczas rejestracji automatyczne potwierdzenie, które oznacza, że formularz zamówienia został wypełniony poprawnie. Złożone zamówienie otrzymuje odpowiedni status, zależny od formy płatności: „oczekujące” (za przedpłatą), „realizacja za pobraniem” (płatność przy odbiorze) lub „platnosci SPOZ” (zamówienia z dostawą poza granice Polski). Jeśli wystąpią przeszkody w realizacji zamówienia, o których mowa w §3 pkt.11, Apteka poinformuje o tym Klienta drogą elektroniczną (e-mail) w ciągu 3 dni roboczych od daty potwierdzenia przyjęcia zamówienia.
- Na pełen koszt zamówienia składa się wartość zamówionych produktów oraz opłata za dostawę (zgodnie z §3 pkt 4-5), z zastrzeżeniem §2 pkt.11.
- Apteka określa, że za złożone zamówienie Klient wnosi należną opłatę w postaci:a). przelewu na konto Apteki w ING Bank Śląski., nr konta : 10 1050 1461 1000 0092 9131 0325 ; b). płatności kartą płatniczą lub płatności on-line za pośrednictwem systemu PayU (regulamin dostępny na stronie www.payu.pl); c). płatności przy odbiorze (wysyłka za pobraniem).
- Jeżeli w ciągu 7 dni kalendarzowych od daty wysłania do Klienta potwierdzenia złożenia zamówienia Apteka nie otrzyma przelewu za złożone zamówienie (w przypadku form płatności określonych w pkt. 4 lit. a) i b) ), Apteka uprawniona będzie do odstąpienia - w terminie 3 dni od dnia upływu terminu na dokonanie zapłaty - od realizacji umowy, o czym Apteka poinformuje Klienta wysyłając wiadomość na adres e-mail podany w formularzu. Odstąpienie przez Aptekę od realizacji umowy będzie równoznaczne z anulowaniem zamówienia.
- Ceny wszystkich produktów dostępnych w Aptece są cenami jednostkowymi brutto (zawierają podatek VAT), wyrażonymi w złotych polskich i nie obejmują opłaty za dostawę.
- Standardowo do przesyłki z zamówionymi produktami dołączany jest paragon fiskalny. Na życzenie Klienta Apteka wystawia fakturę VAT.
- Zamówienia na produkty dostępne w Aptece można składać codziennie przez 24 godziny na dobę, przez cały rok. Zamówienia złożone w dni powszednie po godz.16.00 oraz w soboty, niedziele i dni świąteczne, będą rozpatrywane od godz. 9.00 następnego dnia roboczego. Ich realizacja odbędzie się zgodnie z zapisem §3 pkt.1.
- W celu omówienia jakości i bezpieczeństwa stosowania zakupionych w Aptece leków, Klienci mogą skontaktować się z Apteką telefonicznie pod numerami telefonu: 42/657 50 31 lub 42/656 42 05.
- W przypadku płatności za zamówienia z ardesem dostawy znajdującym się poza Polską, koszty prowizji bankowych i wszelkich innych opłat związanych z zapłatą pełnej należności za zamówienie obciążają Klienta. W przypadku, jeśli Klient wskaże Aptekę jako ponoszącego koszty w/wym. prowizji i opłat i nie dopłaci kwoty brakującej do pełnej należności za złożone zamówienie (wraz z kosztami przesyłki) w terminie 7 dni kalendarzowych od daty potwierdzenia złożenia zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 2, Apteka uprawniona będzie do odstąpienia – w terminie 3 dni od dnia upływu terminu na dokonanie zapłaty – od realizacji umowy, o czym poinformuje Klienta wysyłając wiadomość na adres e-mail wskazany w formularzu. Odstąpienie przez Aptekę od realizacji umowy będzie równoznaczne z anulowaniem zamówienia. W takim przypadku Apteka zwróci Klientowi zaksięgowaną na swoim rachunku kwotę za zamówienie, pomniejszoną o koszty wszelkich prowizji i opłat, jakie poniosła w związku z dokonaniem tego zwrotu. Zwrot kwoty określonej w zdaniu poprzednim nastąpi zgodnie z zapisem §4 pkt.10 niniejszego regulaminu.
- Za pośrednictwem Apteki można wysłać także prezent bliskiej osobie. Wówczas należy podać niezbędne dane, wpisując je na formularzu zamówienia w części „adres dostarczenia” w okienku "zmień adres". Na życzenie Klienta przesyłka może być zapakowana w ozdobny papier i może być do niej dołączony okazjonalny bilecik (szczegóły postępowania określone są w Zakładce „Zrób niespodziankę”). W takim przypadku do kosztu zamówienia zostanie doliczona kwota w wysokości 39,99 zł brutto.
- Z wyjątkiem zamówień, których płatność ma nastąpić przy odbiorze („za pobraniem”), realizacja zamówienia odbywa się wyłącznie po zaksięgowaniu przelewu dotyczącego zamówienia, o którym mowa w §2 pkt.4 lit.a) i b). W tytule przelewu należy podać numer zamówienia wskazany w potwierdzeniu złożenia zamówienia, o którym mowa w § 2 ust. 2, oraz imię i nazwisko Klienta.
- Przesyłki opuszczają siedzibę Apteki w ciągu 7 dni roboczych licząc od dnia roboczego następującego po dniu zaksięgowania zapłaty oraz w ciągu 7 dni roboczych od dnia złożenia zamówienia za pobraniem. Apteka dołoży jednak wszelkich starań, aby czas realizacji zamówienia był możliwie jak najkrótszy. Czas dostarczenia przesyłki od daty jej nadania wynosi: około 2 dni roboczych dla przesyłek nadawanych za pośrednictwem Poczty Polskiej oraz 24-48 godzin (w praktyce następnego dnia roboczego od daty nadania) dla przesyłek nadawanych za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD.
- Termin realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu w przypadku podania przez Klienta błędnego lub uniemożliwiającego identyfikację do konkretnego zamówienia tytułu przelewu, a szczególnie w przypadku braku lub podania błędnego numeru zamówienia. Apteka poinformuje Klienta o nowym terminie realizacji zamówienia oraz przyczynie jego wydłużenia niezwłocznie po zidentyfikowaniu przelewu, a termin ten będzie nie dłuższy niż 7 dni od dnia jego identyfikacji.
- Apteka realizuje zamówienia na terenie Polski i do innych krajów. Przesyłki dostarczane są w formie paczek priorytetowych lub listów poleconych priorytetowych za pośrednictwem Poczty Polskiej oraz w formie przesyłek kurierskich za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD. Sposób dostawy przesyłki określa Klient. Wszystkie wysyłane zamówienia są rejestrowane. Apteka nie wysyła paczek ekonomicznych za pośrednictwem Poczty Polskiej.
- Koszt dostawy na terenie Polski przesyłek o wadze do 2 kg realizowanych za pośrednictwem Poczty Polskiej oraz firmy kurierskiej DPD wynosi: a) dla zamówień opłaconych:
Wartość zamówienia w PLN Koszt wysyłki w PLN do 100,00 13,75 100,01 – 200,00 12,75 200,01 – 300,00 11,75 300,01 – 400,00 10,75 400,01 – 500,00 9,75 powyżej 500,01 0 - Apteka nie realizuje zamówień z adresem dostawy w następujących krajach: Bośnia i Hercegowina, Chorwacja, Norwegia, Serbia i Szwajcaria.
- Koszty dostawy pokrywa Klient.
- W przypadku zamówień składanych z opcją "odbiór własny", zamówienia realizowane są wyłącznie po zaksięgowaniu zapłaty za zamawiane produkty, w terminie do 7 dni od daty zaksięgowania zapłaty. O gotowości zamówienia do odbioru Apteka powiadomi Klienta poprzez wyslanie wiadomości e-mail na adres podany w formularzu zamówienia. Odbiór zamówionych produktów jest możliwy w siedzibie Apteki.
- Apteka realizuje także zamówienia, dla których Klient może określić innego niż siebie odbiorcę i/lub inny adres dostawy. Aby skorzystać z takiej możliwości, należy wypełniając formularz zamówienia wpisać odpowiednie dane w polu "zmień adres".
- Po nadaniu przesyłki, Apteka wysyła do Klienta e-maila na adres podany w trakcie rejestracji, w którym informuje o fakcie wysłania paczki oraz podaje nr listu przewozowego nadanej przesyłki.
- Apteka zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia w przypadkach, gdy: a). Klient podał w formularzu niekompletne dane, uniemożliwiające prawidłowe zaadresowanie przesyłki oraz nie uzupełnił ich w terminie 3 dni od dnia wysłania przez Aptekę na adres e-mail wskazany w zamówieniu wezwania do ich uzupełnienia; b). produkt został wycofany z obrotu na terenie Rzeczpospolitej Polskiej na podstawie decyzji Inspektora Farmaceutycznego lub innego odpowiedzialnego podmiotu po złożeniu zamówienia przez Klienta. W przypadkach, o których mowa powyżej, Apteka dokona zwrotu zapłaconej przez Klienta ceny oraz uiszczonych kosztów dostawy na zasadach określonych w § 4 ust. 9
- Zgodnie z ustawą z dnia 2 marca 2002r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. z 2000r., nr 22, poz. 271 z późn.zm.) Klient ma prawo zrezygnować bez podania przyczyny z towaru zakupionego w sprzedaży wysyłkowej, o czym powinien powiadomić Aptekę poprzez złożenie oświadczenia o odstąpieniu od umowy w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki, a w ciągu 14 dni odesłać do Apteki produkt w stanie niezmienionym, chyba że zmiana jest konieczna w granicach zwykłego zarządu. Uwaga: w przypadku zwrotu produktów zakupionych jako zestaw, należy odesłać wszystkie jego elementy składowe.
- Jeśli zostaną spełnione warunki określone w §4 pkt.1, Klient otrzyma zwrot kosztów.
- Przed odesłaniem towaru prosimy o kontakt z Apteką (najlepiej poprzez wysłanie e-maila) w celu ustalenia optymalnego dla obu stron sposobu zwrotu.
- W przypadku produktów dostępnych w Aptece, które objęte są gwarancją producenta/dystrybutora, długość gwarancji jest ustalana przez producenta/dystrybutora danego produktu. Wszelkie reklamacje w oparciu o gwarancję będą rozpatrywane zgodnie z warunkami gwarancji określonymi dla danego produktu.
- Apteka rozpatruje reklamacje w oparciu o Ustawę z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. z 2002r., nr 141, poz. 1176 z późn.zm.) w terminie 14 dni. Apteka prosi o zgłoszenie reklamacji w formie pisemnej.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzenia przesyłki podczas transportu, prosimy o kontakt z nami (telefonicznie, e-mail). Apteka prosi Klienta o dopilnowanie, aby został sporządzony, a następnie dostarczony do Apteki protokół uszkodzenia przesyłki w trakcie transportu, opatrzony podpisami Klienta i przewoźnika (listonosz, kurier).
- Apteka prosi Klienta o kontakt w przypadku nie otrzymania przesyłki w terminie w celu umożliwienia Aptece podjęcia działań mających na celu ustalenie przyczyn opóźnienia.
- Apteka dołoży wszelkich starań, aby Klienci byli zadowoleni z zakupów na witrynie Apteki. W przypadku stwierdzenia niezgodności z zamówieniem, Apteka prosi o kontakt w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.
- Wszelkie zwroty należności nastąpią w sposób określony poniżej, w ciągu 7 dni roboczych od daty otrzymania od Klienta danych, o których mowa poniżej: a). na konto bankowe, którego numer Klient poda w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy zawieranej na odległość lub zgłoszeniu reklamacji lub poprzez wysłanie e-maila na adres Apteki; lub b). poprzez system PayU, jeśli zapłata za zamówienie nastąpiła w ten sposób, po uprzednim potwierdzeniu przez Klienta sposobu, w jaki dokonał on zapłaty za zamowienie (przelew / karta płatnicza/kredytowa / poczta / bank).
- Klient może zrezygnować ze złożonego zamówienia. Informację o rezygnacji należy przesłać na adres e-mail Apteki, z podaniem numeru zamówienia oraz imienia i nazwiska osoby składającej zamówienie. W przypadku, gdy Klient dokonał już zapłaty za złożone zamówienie, otrzyma on zwrot należności wpłaconej za zamówione produkty wraz z kosztami dostawy, zgodnie z zapisami §4 pkt.9.
- Apteka dokłada wszelkich starań, aby zdjęcia produktów zamieszczone na stronie internetowej Apteki odzwierciedlały w jak największym stopniu rzeczywisty wygląd oferowanych produktów. Jednak w niektórych przypadkach produkty przedstawione na zdjęciach mogą się różnic od oferowanych w bieżącej sprzedaży w związku z wprowadzaniem przez producenta nowych opakowań, nowych objętości czy opakowań promocyjnych, itp. W razie wątpliwości prosimy o kontakt z Apteką.
- Informacje o produkcie, tj. opis jego właściwości i działania oraz rodzaj i wielkość opakowania, zamieszczone są na stronie Apteki na podstawie danych producenta lub dystrybutora oraz służą celom informacyjnym oraz do identyfikacji produktów i mogą posiadać formę skróconego opisu. Przed użyciem produktu zawsze należy zapoznać się z ulotką dołączoną do opakowania; w razie wątpliwości należy skonsultować się z lekarzem lub farmaceutą. Suplementy diety nie mogą być stosowane jako substytut zróżnicowanej i zbilansowanej diety i zdrowego stylu życia. Nie należy przekraczać zalecanej dziennej porcji produktu. Ważne jest prowadzenie zdrowego trybu życia oraz zrównoważony sposób żywienia.
- Żaden z produktów zakupionych w Aptece, jak również opakowania czy drobne elementy wchodzące np. w skład zestawów promocyjnych nie powinny znaleźć się w rękach dzieci bez nadzoru osoby dorosłej.
- Wszelkie znaki towarowe i nazwy zastrzeżone są prawną własnością ich właścicieli stosownie do odpowiednich praw posiadanych przez nich. Na witrynie „Apteka jak marzenie” zostały one użyte wyłącznie w celach informacyjnych oraz w celach identyfikacji produktów.
- Zdjęcia wykonane przez właściciela witryny „Apteka Jak Marzenie” są chronione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Apteka nie wyraża zgody na jakiekolwiek ich wykorzystywanie, kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie w części lub całości, bez zgody autora.
- Spółka zastrzega sobie prawo do zmiany zasad sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem witryny „Apteka jak marzenie”, określonych w niniejszym Regulaminie, bez podania przyczyny i w dowolnym czasie z zastrzeżeniem, iż zmiany te nie dotyczą zmówień już złożonych.
- Wszelkie spory wynikające z realizacji umów sprzedaży będą rozstrzygane w miarę możliwości polubownie, a w razie braku takiej możliwości podlegać będą rozstrzygnięciom sądu powszechnego właściwego według przepisów ogólnie obowiązujących.
- Wszystkie pytania, uwagi i spostrzeżenia prosimy kierować na adres e-mail: aptekajakmarzenie@aptekajakmarzenie.pl